​Kledingrek geeft licht bij online buzz

Het Britse warenhuis Tyrers beschikt over kledingrekken die oplichten wanneer de kleding wordt besproken op social media. De hoeveelheid licht is afhankelijk van de online buzz op Facebook, Twitter en Instagram rondom de kledingstukken.

Aan het kledingrek in de winkel in St. Helens hangen verschillende kledingstukken. Boven deze stukken hangen blauwe bollen die vol worden zodra het kledingstuk populair wordt op social media. Hoe voller de bol, hoe populairder het artikel. Dankzij een 4G-internetverbinding kijkt het systeem naar het aantal likes op Facebook en Instagram en het aantal keer dat het product genoemd wordt op Twitter. Hierbij dienen twitteraars gebruik te maken van de hashtag #hellosthelens.

Het rek is bedacht door O2 Business, nadat uit onderzoek bleek dat shoppers zich met name door social media laten beïnvloeden bij het doen van aankopen. Meer dan driekwart van de ondervraagden gaf aan producten te kopen die aanbevolen werden door mensen die zij volgden op social media.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!