​Campina verbindt zich aan Yoghurt Barn

Yoghurt Barn en zuivelmerk Campina werken vanaf deze week nauw samen. Campina wordt de exclusieve yoghurtleverancier van de keten, die voorheen met Weerribben Zuivel samenwerkte. Dat zegt brand leader Maurice Willemsen van Campina in Het Financieele Dagblad.

Het FrieslandCampina-merk wordt zichtbaar op de luifels, terrasschermen en andere plekken in de winkel. Zo verandert de slogan ‘Loei lekker!’ in ‘Loei lekker by Campina!’. De keten blijft Yoghurt Barn heten. “We maken er geen Campina-winkels van”, aldus Willemsen.

Yoghurt Barn ging in 2012 van start in Utrecht en opent dinsdag op het centraal station van Amsterdam zijn vierde vestiging. Samen willen de twee partijen groeien naar maximaal veertig winkels in ons land. “In 2018 moeten er 25 winkels zijn”, zegt medeoprichter Wouter Staal, die na de expansie in Nederland in het buitenland wil doorgroeien.

De RetailRookie van vorig jaar liet al weten heil te zien in masterfranchisers. “In Duitsland is het voor één ondernemer relatief eenvoudig om vijf tot tien winkels binnen een beperkt gebied te exploiteren”, aldus Staal. “De formule is schaalbaar.”

Campina is volgens hem niet nodig om de groeiplannen te financieren, aangezien Yoghurt Barn onlangs een nieuwe investeerder aantrok, steun vond in Rabobank en de vervolgfinanciering al bijna rond heeft. De samenwerking met het zuivelmerk is vooral goed voor gunstige leveringsvoorwaarden. “Campina kan ook helpen met onze marketing”, aldus Staal.

Voor Campina is Yoghurt Barn een nieuw verkoopkanaal, omdat het merk via de yoghurtwinkels makkelijker contact kan leggen met consumenten dan in supermarkten. Ook zal Campina in winkels van Yoghurt Barn experimenteren met nieuwe yoghurtvarianten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends