​Halfords heeft weer een webshop

Halfords heeft de webwinkel ongeveer een jaar na zijn doorstart heropend. Alle ruim vijftig winkels van de keten zijn daarop aangesloten, waardoor online bestellingen zowel in de winkel zijn af te halen als geretourneerd kunnen worden. Dat vertelt omnichannelmanager Robin van Olphen aan RetailNews.

Halfords vroeg in oktober vorig jaar faillissement aan voor de 102 eigen vestigingen. De franchisenemers die buiten dat bankroet vielen realiseerden vervolgens met enkele maanden vertraging een doorstart.

Omdat de franchisenemers eigenaar van de winkelketen zijn, is er geen andere partij die belang heeft bij de webshop. Er is dan ook geen centraal magazijn, maar de bestellingen worden vanuit de winkels verstuurd. “De kosten voor de webshop worden door de franchisenemers betaald en de omzet komt terecht bij het filiaal waar de order valt”, vertelt de omnichannelmanager.

De webshop is begin deze maand gelanceerd, maar bevindt zich nog in de eerste fase. “Eind januari verwachten we dat de website live is, zoals wij hem voor ogen hebben”, aldus Van Olphen. Halfords werkt momenteel onder meer aan het realtime inzichtelijk maken van de actuele voorraad per winkel, zodat de klant op basis van de levertijd kan kiezen waar hij zijn bestelling plaatst.

De webshop moet als online verkoopkanaal een belangrijke rol spelen in de nieuwe omnichannelbenadering van de keten en moest eigenlijk afgelopen september al volledig gereed voor gebruik zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!