McDonald’s doet het weer helemaal anders

McDonald’s Next. Dat is de naam van het nieuwe concept waarmee de fastfoodgigant in Hongkong pioniert. En net als de vorig jaar geopende The Corner in Sydney, lijkt het niet of nauwelijks op de fastfoodzaken die de hele wereld zijn overgegaan.

Dat is niet geheel toevallig, aangezien The Corner en McDonald’s Next uit de koker van hetzelfde designbureau komt. Landini Associates heeft in Hong Kong afscheid genomen van de kleurrijke McDonald’s-Uitstraling. ‘Non-design’, noemt Landini het zelf.

De neutrale tonen op het station Admiralty, gelegen in het zakendistrict van Hongkong, moeten een comfortabelere setting creëren voor klanten. “De kleurrijke grafische omgevingen waar McDonald’s internationaal om bekendstaat is vervangen door een simpelere, rustigere en klassiekere benadering”, aldus het designbureau.

De grootste verandering is toch wel de positie van de keuken, die doorgaans gesloten is. In Hongkong kunnen klanten echter het hele bereidingsproces bekijken, tot aan het grillen van het vlees en het samenstellen van de burger. Verder is er een koude bar met salades, desserts en drank.

Uiteraard blijven ook de technologische innovaties niet achter. Klanten kunnen ook in Hong Kong hun maaltijd digitaal bestellen en via het programma ‘Create Your Taste’ zelf gerechten samenstellen. Gegrilde kip, quinoa of zelfs asperges in je salade, het kan allemaal. Verder kunnen ze hun telefoon gratis aan tafel opladen en mag ook het menu van de McCafé niet ontbreken. De toevoeging van tafelbediening na zes uur ’s avonds maakt de locatie uniek.

De introductie van McDonald’s Next valt middenin de uitwerking van het ‘turnaround’ plan, dat vorig jaar door de keten werd geïntroduceerd. Het succes van deze nieuwe concepten is bepalend voor de toekomst voor McDonald’s. Lukt het de keten om hiermee afstand te nemen van zijn traditionele reputatie van goedkoop fastfoodrestaurant?

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in