​Apple analyseert gezichtsuitdrukkingen

Apple is de nieuwe eigenaar van Emotient, een ontwikkelaar van software die gezichtsuitdrukkingen analyseert. Hierbij maakt het gebruik van kunstmatige intelligentie.

Emotient verkoopt zijn software momenteel met name aan adverteerders. Zij gebruiken de techniek om de reacties van mensen op hun advertenties te meten. Daarnaast wordt de techniek vaak ingezet in de medische wereld. Doktoren gebruiken de software om signalen van pijn te herkennen bij patiënten.

Apple heeft recent meerdere partijen gekocht die kunstmatige intelligentie gebruiken om gezichtsuitdrukkingen te analyseren. Naast Emotient kocht het bedrijf ook al Faceshift en Perceptio. Faceshift gebruikt 3D-sensoren om gezichten te herkennen terwijl Perceptio zich richt op de combinatie van beeldherkenning en deep learning. Apple krijgt met de aankoop van dergelijke startups de mogelijkheid om reacties van consumenten op de eigen apps en producten te analyseren. Naast Apple investeren ook Google en Facebook momenteel flink in gezichtsherkenning en kunstmatige intelligentie.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!