Sportkledingfabrikant Under Armour komt met een lijn fitness trackers. De collectie omvat wearables in de vorm van een polsbandje en hartslagmeter, een speciale weegschaal.

Het polsbandje monitort de dagelijkse activiteiten en slaap en is gericht op alledaags gebruik. De hartslagmeter is gericht op sportieve activiteiten. De weegschaal meet het gewicht van de gebruiker en is onder meer voorzien van een vetpercentagemeter. De apparaten zijn zowel los als gebundeld te koop in de zogenaamde Health Box.

Alle apparaten staan in verbinding met de nieuwe Under Armour Record-applicatie voor smartphones. De app deelt de ontvangen informatie op in vier categorieën: slaap, conditie, activiteiten en voeding. Hiermee wil het sportmerk zijn gebruikers inzicht geven in zijn gehele levensstijl.

Naast de wearables introduceerde Under Armour ook zijn nieuwe SpeedForm Gemini 2-sportschoen. Deze is uitgerust met een tracker die datum, tijd, duur en afstand meet. De schoen maakt uit zichzelf onderscheid tussen wandelingen en hardloopsessies. Daarnaast attendeert het de gebruiker wanneer de schoen versleten is, een punt dat rond de zevenhonderd kilometer is bereikt. De nieuwe schoen is vanaf maart verkrijgbaar.

Met de investering in technologie wil Under Armour de concurrentie aangaan met merken als Jawbone, Garmin en FitBit. Het merk ondervindt geen concurrentie van Nike. Het Amerikaanse sportmerk trok eind 2014 de stekker uit zijn FuelBand project.