Muji's merkloze megastore

Het Japanse warenhuis Muji (vrij vertaald: merkloos) heeft al meer dan 130 winkels in China, en wil er daar vanaf 2017 zeker vijftig per jaar aan toevoegen. Een symbool van deze expansiedrang is de recente opening van een flagshipstore in Shanghai, de grootste vestiging wereldwijd tot nu toe.

De winkel beslaat zo’n 840 vierkante meter en is verdeeld over drie verdiepingen van het winkelcentrum in het hart van Shanghai. Iedere verdieping heeft zijn eigen uitstraling. Zo staat de begane grond geheel in het teken van hout, wat terug te zien is in de vloer, de meubels en – het meest in het oog springend – een oude vissersboot.

Op de eerste verdieping heeft Muji gekozen voor een meer eigentijdse uitstraling. Metaal is daar het materiaal dat de boventoon voert. Op deze verdieping kunnen klanten terecht voor – merkloze – mannen-en vrouwenmode en huisdecoratie.

Op de bovenste verdieping maken enkele Muji-facetten hun Chinese debuut. Een daarvan is Café & Meal Muji, het in Japan zeer succesvolle foodgedeelte van de retailer. Ook Muji Book is nieuw in China, een afdeling met een assortiment aan boeken en tijdschriften over mode en andere lifestyleonderwerpen.


Muji heeft wereldwijd zo'n zevenhonderd vestigingen, waarvan ongeveer vierhonderd in thuisland Japan. In Europa is de retailer onder meer actief in Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk en Italië.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in