​Kleding.nl ziet omzet verdubbelen

Kleding.nl heeft in 2015 een totale omzet van 24 miljoen euro geboekt. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het vorige jaar, aldus de kledingzoekmachine.

Kleding.nl is naast ons land met Fashiola actief in Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje en Frankrijk. De omzet in Nederland is het afgelopen jaar verdubbeld, terwijl de omzet uit de internationale activiteiten verdriedubbelde. "Wij laten zien dat met de juiste marketing- en conceptstrategie nog steeds groei in deze branche mogelijk is", zegt directeur Peter Langenkamp daarover.

De omzetontwikkeling is volgens hem daarnaast te danken aan de lancering van de app, medio 2015. "Een extra verkoopkanaal, waarmee we de omzet via mobiele devices hebben laten stijgen van negen procent naar zestien procent."

Het online bereik van de etailer is naar eigen zeggen het afgelopen jaar gegroeid tot meer dan één miljoen bezoekers per maand, een stijging van ruim zestig procent. Mobiele apparaten zijn daarbij voor het eerst dominant. Zestig procent van de bezoekers maakte vorig jaar gebruik van een mobiel device, terwijl veertig procent de webshop via een pc bezocht.

Reacties

Laatste nieuws


Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.








RetailTrends