Wat verder deze week voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Forbes, The Washington Post, The Telegraph, The Mirror en The New York Times.

Uberfood
Uber heeft zijn UberEats-service uitgebreid. In restaurants in tien steden verspreid door de Verenigde Staten is de dienst actief. Waarom mengt Uber zich op de foodmarkt?

Lees verder bij Forbes: http://onforb.es/1PsxRb4

Verkeerd gepakt
Zit je in een hotel, maar kom je erachter dat je niet helemaal de juiste spullen hebt meegenomen? Kledingretailer Gap helpt je, in samenwerking met Vigrin Hotels, uit de brand.

Lees verder bij The Washington Post: http://wapo.st/1QphocO

Dubbelganger
George Clooney is al tijden het gezicht van de Nespresso-reclames. Dat kunnen wij ook, dachten twee koffiebedrijven in Israël. Daar dacht Nespresso anders over.

Lees verder bij The Telegraph: http://bit.ly/1ndrPEJ

Fish & chips
Engeland is het land van fish and chips. En dus is er ook een verkiezing van de beste winkel op dit gebied. De gelukkigen zijn weer bekendgemaakt.

Lees verder bij The Mirror: http://bit.ly/1RDfeHP

American Apparel
Dov Charney, de kleurrijke oprichter van American Apparel, wil weer de controle hebben bij het bedrijf. Het bedrijf is door voormalige partners van hem ‘gestolen’, zo zei hij bij de rechter.

Lees verder bij The New York Times: http://nyti.ms/1PIUecH