​John Lewis komt met 'Shazam voor kleding'

John Lewis breidt zijn iPad-app uit met een nieuwe zoekfunctie. Gebruikers kunnen hiermee kleding zoeken op basis van een foto van bestaande kleding. Daarvoor maakt het Britse warenhuis gebruik van de findSimilar-software van Cortexica.

De app stelt gebruikers in staat om op zoek te gaan naar kleding die hen aanspreekt en geeft hen de mogelijkheid vervolgens verder te zoeken naar andere producten van soortgelijke vorm, kleur en patroon. Daarbij imiteert de zoekmachine processen die zich normaal gesproken in de virtuele cortex van het brein afspelen.

In Groot-Brittannië wordt de app vergeleken met Shazam, de populaire en eveneens in Londen ontwikkelde muziekherkenningssoftware. Het warenhuis is de eerste grote Britse klant voor Cortexica. De dienst wordt in de VS en op het Europese vasteland al gebruikt door Macy’s, Net-a-Porter en Zalando. De software is ontwikkeld aan het Imperial College in Londen en wordt financieel gesteund door Imperial Innovations.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!