​The Cloakroom fuseert met Duitse branchegenoot

De Amsterdamse startup The Cloakroom gaat onderdeel uitmaken van de Curated Shopping Group. Dat bedrijf is opgericht door de Duitse personalshoppingdienst Modomoto, zo laat medeoprichter Asbjørn Jørgensen woensdag weten.

Modomoto is naar eigen zeggen marktleider in Duitsland, waar ook een speler als Outfittery actief is. Daarnaast heeft de etailer klanten in Oostenrijk en Zwitserland. The Cloakroom is op zijn beurt actief in Nederland, België, Denemarken en Zweden. De twee personalshoppingdiensten zeggen samen met meer dan driehonderdduizend klanten marktleider in Europa te zijn.

Jørgensen gaat samen met medeoprichter Kasper Brandi Petersen onderdeel uitmaken van de directie van de Curated Shopping Group. Ceo Andreas Fischer van Modomoto wordt gaat het fusiebedrijf leiden. In totaal telt de Curated Shopping Group 250 medewerkers, waarvan vijftig afkomstig van The Cloakroom.

“De personalshoppingmarkt vertegenwoordigt miljoenen en ons doel is om een dominante speler te zijn in de markt”, zegt Fischer. Zijn bedrijf is volgens hem de enige personalshoppingdienst die het hele proces van styling tot distributie in eigen handen heeft en ook de IT-infrastructuur zelf heeft ontwikkeld.

Booking.com-oprichter Kees Koolen zal ook na de fusie van The Cloakroom en Modomoto betrokken blijven als investeerder.

RetailTrends