Wat verder deze week voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Forbes, The Huffington Post, Business Insider, The Washington Post en Retail Gazette.

Teleurstelling
Niet boos, maar wel teleurgesteld. Dat zijn zowel Europese als Amerikaanse shoppers als ze na een online aankoop de fysieke winkel betreden. Nog veel werk aan de winkel op het gebied van omnichannel dus, blijkt uit een rapport van iVend Retail.

Lees verder bij Forbes: http://onforb.es/1oceFst

Paradox
The Body Shop zet luchtvervuiling in om het milieu te sparen. Dat klinkt wat paradoxaal, maar toch is het zo. Met bepaalde broeikasgassen maakt de winkelketen plastic verpakkingen.

Lees verder bij The Huffington Post: http://huff.to/1Sx8HiJ

Verspilling
In Frankrijk is het nu echt afgelopen met het weggooien van voedsel in supermarkten. De senaat stemde unaniem in met een voorstel om winkels te dwingen onverkocht voedsel aan voedselbanken en liefdadigheidsorganisaties te geven. Campagevoerders hopen dat de EU snel volgt.

Lees verder bij Business Insider: http://bit.ly/1PaR308

Core-business
IKEA gaat de restaurants in zijn Amerikaanse vestigingen een complete make-over geven. Er is namelijk een behoorlijk aantal klanten dat alleen de meubelzaak binnen stapt om een hapje te eten, en IKEA wil hen bereiken. Food wordt daarom core-business voor IKEA.

Lees verder bij The Washington Post: http://wapo.st/1SOxTzu

Debuut
John Lewis heeft zijn debuut gemaakt in het Midden-Oosten. De warenhuisketen open een shop-in-shop in Dubai. Het wordt naar eigen zeggen de grootste internationale shop-in-shop.

Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/1SOxRYi

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in