​‘Deadline voor koopsom Dixons en iCentre’

Een groot gedeelte van de koopsom voor elektronicaketens Dixons en iCentre moet nog door Relevant Holdings betaald worden. 'Goed ingevoerde bronnen’ melden tegenover Quote dat een deadline daarvoor half februari afloopt.

Een woordvoerder van eigenaar Relevant Holdings verklaarde onlangs aan RetailNews dat de doorstart van de ketens van de failliete BAS Group zonder problemen is afgerond. “Het geld is over tafel gegaan.” Daarover was twijfel ontstaan toen bleek dat multimiljonair en Trust-eigenaar Michel Perridon, die ook als investeerder betrokken was bij de overname, besloot uit de deal te stappen.

Relevant Holdings erkent dat hij zich op het laatste moment heeft teruggetrokken, maar ontkent dat dat voor problemen heeft gezorgd bij de doorstart van de winkelformules. Wel is naar aanleiding daarvan besloten de doorstart van BAS Group 'gefaseerd' uit te voeren, door de aandelen van verzekeringsbedrijf Harmony later dit jaar over te dragen. Dit voormalige onderdeel van BAS Group is niet failliet, waardoor een snelle juridische overdracht niet noodzakelijk is.

Relevant Holdings zegt verder bezig te zijn met het sluiten van nieuwe contracten met toeleveranciers. Met de belangrijkste leveranciers zijn volgens het concern al ‘goede, nieuwe afspraken’ gemaakt. Zo heeft Apple het vertrouwen uitgesproken in de plannen van iCentre.

De bevoorrading van Dixons en iCentre komt inmiddels weer goed op gang, aldus Relevant Holdings. Door het faillissement van BAS Group konden iCentre en Dixons enige tijd niet alles leveren, en werd geleund op de bestaande voorraad. Relevant Holdings verwacht dat het volledige assortiment op korte termijn weer beschikbaar is.

Beeld: WSB Interieurbouw

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends