​Cosmeticaketen voorziet fabriek van robots

De Japanse cosmeticafabrikant Shiseido Co. opent een nieuwe fabriek. De fabriek opent zijn deuren in 2020 en is voorzien van een groot aantal robots die de werknemers ondersteunen.

Japan heeft te kampen met een teruglopend aantal werkende krachten. Daarom kiest Shiseido in zijn nieuwe fabriek voor ondersteuning met robots. Zij moeten een bijdrage leveren in een groei van vijftig procent wat betreft output terwijl de kosten op hetzelfde niveau blijven. De robots zorgen volgens een analyse van de Boston Consulting Group in 2025 voor een kostenbesparing op personeelskosten van 25 procent.

De nieuwe, in Osaka gevestigde fabriek, kost 340 miljoen dollar en produceert jaarlijks honderd miljoen huidverzorgingsproducten. De negenhonderd personeelsleden voor de nieuwe fabriek komen over uit een andere fabriek van Shiseido, die zijn deuren sluit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!