​Makro sluit zijn webwinkel

Makro wil meer kleine ondernemers naar zijn fysieke vestigingen lokken. “We stoppen met e-commerce en richten ons op de winkels", zegt managing director Kef van Helbergen tegen RTL Z.

Makro opende nog geen vier jaar terug een webwinkel in ons land. Klanten vinden er voornamelijk kantoorartikelen, maar ook food en andere non-foodproducten. Die webshop gaat nu dicht.

Van Helbergen beseft dat online steeds belangrijker wordt, maar stelt desondanks in te spelen op veranderd koopgedrag van de zelfstandige ondernemers. “Wij zijn van mening dat er naast online, ruimte is voor fysieke verkoop. Omdat dat een andere vorm van verkopen is dan het internet.”

Makro ziet kansen voor bijverkopen door ondernemers alleen nog maar in de winkel te bedienen. De groothandel hoopt hen daar te verleiden ‘andere zaken te kopen dan ze in eerste instantie van plan waren’, aldus de topman.

Makro maakte donderdag bekend te snijden in het personeelsbestand en het assortiment, door het aantal producten terug te brengen van 65 naar 32 duizend. Externe ondernemers krijgen juist de ruimte om een eigen shop-in-shop in de winkel te openen. “We willen een groot aantal kleine ondernemers aan ons binden”, aldus Van Helbergen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!