​Costes aast op succes in Europa

Modeketen Costes wil binnen twee jaar zijn eerste winkel in het buitenland openen. De zusterformule van The Sting bekijkt al potentiële winkelpanden in België. Dat laat Bianca Schouten, hoofd van Costes, weten tegenover FashionUnited.

Costes ging ruim tweeënhalf jaar terug van start in Utrecht en beschikt inmiddels over twintig winkels in ons land. De damesmodeketen wil zich echter niet op elke straathoek vestigen, dus veel meer vestigingen komen er volgens Schouten niet bij. Dit voorjaar staan nog drie openingen in Noord-Holland op de planning, waarna alleen Haarlem en Leeuwarden nog op het lijstje van Schouten staan.

Costes wil vervolgens de stap wagen naar het buitenland, te beginnen in Duitsland en België. Schouten hoopt uiteindelijk op Europees succes voor haar winkelformule. “Maar ik kan me ook zo een winkel in Barcelona of New York voorstellen.”

The Sting is al in het buitenland actief, met twee winkels in Groot-Brittannië en vier in zowel België als Duitsland. Verder is de retailer na het succes van Costes bezig met de ontwikkeling van een nieuwe formule, die zeer waarschijnlijk op mannenmode gericht is.

RetailTrends