​Dirk en DekaMarkt duiken in big data

Detailresult Groep heeft een driejarig contract getekend met big data-bedrijf MIcompany. Het moederbedrijf van supermarktformules Dirk en DekaMarkt wil door het gebruik van big data het koopgedrag van zijn klanten in kaart brengen.

Door het gedrag van klanten te koppelen aan verkoopinformatie, kan Detailresult bepalen hoe trouw bepaalde klantgroepen zijn aan een merk. Daarnaast krijgen zij inzicht in de succesrate van promoties. Hierdoor kunnen zij hun assortiment per winkel beter afstemmen op de behoefte van de klanten die daar komen.

MIcompany gaat dagelijks analyses doen die door de supermarktketens kunnen worden geraadpleegd. De specialist in big data gaat bij Dirk en DekaMarkt met name kassagegevens analyseren, die vervolgens gecombineerd worden met algemene gegevens van de markt. Om deze gegevens goed te kunnen analyseren en interpreteren wordt het personeel van Detailresult daartoe opgeleid.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends