​Een lesje customizen van Converse

Converse heeft zijn winkel in de New Yorkse buurt SoHo vergroot en vernieuwd. Het resultaat is een flagshipstore van bijna duizend vierkante meter, waar klanten terecht kunnen voor al zijn producten én de Converse Blank Canvas.

Converse Blank Canvas staat voor volgens de dochteronderneming van Nike voor een ‘custimazation experience’. Zowel schoenen als T-shirts kunnen daar door klanten naar hun eigen hand worden gezet. Daarvoor kunnen ze veterogen toevoegen, veters wisselen, kleuren aanpassen en zelfs een eigen design inladen om een uniek product te maken. Om die dezelfde dag nog mee naar huis te nemen.

Later dit jaar gaat Converse ook van start met een workshop, die verder alleen in Boston te volgen is. Daarbij kunnen klanten samen met een sneakerontwerper (‘The Maestro’) hun schoen helemaal ‘from scratch’ fabriceren. Ze werken een uur lang aan elk detail van hun sneaker, van het silhouet tot aan de stof.

De All Stars-bedenker noemt zijn flagshipstore een blauwdruk voor retailcreativiteit, die tegemoet komt aan de voortdurend veranderende behoeften van consumenten. Bovendien is het Converse’s grootste winkel ter wereld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in