​Greetz duikt agressief in nieuwe categorieën

Het merk Greetz kan een veel grotere rol spelen dan alleen in de online kaartenmarkt. Cadeaucategorieën als bloemen en dranken zijn al opzichzelfstaande ‘destinations’ geworden. Dat zegt ceo Niek Veendrick in het maartnummer van EtailTrends, dat eind deze week verschijnt.

Greetz ging zo’n zes jaar terug van start met nieuwe productcategorieën, vooral om consumenten een suggestie te doen om een bloemetje, chocola of flesje drank bij een kaart mee te sturen. Inmiddels komen er ook klanten die alleen een bloemetje willen versturen. “Dat is de grote slag die we hebben gemaakt in onze weg naar een breder verrassingsplatform.”

Greetz groeit jaarlijks met driedubbele cijfers in de online bloemenmarkt. Daarbij gaat het er volgens Veendrick om dat de groei goed is: “Groei zonder marge is geen groei.” Veel van de marge wordt echter geïnvesteerd, aangezien Greetz voorlopig nog niet is uitgegroeid in de nieuwe categorieën. “Er is een window of opportunity in dat soort markten; de posities worden nu ingenomen en dan kan je ook te laat zijn. We geloven dat we daar heel agressief in moeten duiken.”

Veendrick sluit niet uit dat er in de toekomst nog wat categorieën bijkomen. In EtailTrends 2 gaat hij verder in op de verbreding van het merk Greetz. Verder komen de winstgevendheid van webwinkels, de zoektocht naar doorgewinterde developers en een mogelijke fysieke aanwezigheid van Greetz aan bod. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!