​Zo hard groeit online, toch?

Een ‘onverwacht forse groei’ van de online bestedingen aan producten. In 2015 werd liefst 21,9 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Wat te denken van de ‘explosieve’ stijging van het online foodkanaal: in het vierde kwartaal werd maar liefst 54 procent meer online uitgegeven aan food/nearfood dan een jaar eerder! Thuiswinkel.org verbaast zich elke keer weer over de groeicijfers van ‘zijn’ online kanaal. Directeur Wijnand Jongen van de belangenvereniging herhaalt donderdag nog maar eens – letterlijk – dat de opkrabbelende cijfers in de detailhandel in belangrijke mate wordt veroorzaakt door de groei van webwinkels. De marktcijfers zijn elk kwartaal voer voor discussie. Vooral het online omzetaandeel van producten, 8,9 procent volgens Thuiswinkel.org, wordt door meerdere retailkenners in twijfel getrokken. Hoe dan ook, de cijfers die in samenwerking met GfK en PostNL boven tafel komen, zijn indrukwekkend. Getuige ook deze infographic over het vierde kwartaal.


Klik hier om de infographic op ware grootte te bekijken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in