​Adidas plant duizenden nieuwe winkels in China

Adidas wil de komende vijf jaar doorgroeien naar twaalfduizend vestigingen in China. De Duitse sportretailer moet daarvoor drieduizend nieuwe winkels openen. Dat heeft Colin Currie, topman van Adidas in China, bekendgemaakt.

Adidas is niet bang dat de economische teruggang in China de binnenlandse consumptie verder gaat aantasten. De retailer focust op kleinere steden in China, omdat de verstedelijking ook in economische zwaardere tijden plaats zal vinden. “We zijn voorzichtig optimistisch, maar zitten veel meer aan de optimistische kant”, aldus Currie.

China is de snelst groeiende markt voor Adidas, dat zijn verkopen in die regio het vorige boekjaar met achttien procent zag toenemen. Die cijfers staan in schril contrast met retailers als Pizza Hut en KFC, die hun omzet juist zagen teruglopen.

Begin dit jaar maakte Starbucks ook al bekend duizenden winkels te willen openen in China. De koffieketen wil tegen 2019 over 3400 vestigingen in China beschikken, tegenover tweehonderd nu.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!