​Zalando introduceert inspiratieapp

Zalando lanceert een nieuwe app onder de aparte merknaam Fleek. De applicatie toont shoppers de social feeds van hun favoriete merken en verbindt hen met de kassa van webwinkels zodat zij getoonde producten direct kunnen aanschaffen.

De Fleek-applicatie staat op zichzelf en is niet formeel geassocieerd met de Duitse webwinkelgigant. De app wordt in eerste instantie alleen in Duitsland uitgebracht, maar moet op termijn in heel Europa beschikbaar worden. De app wordt dagelijks voorzien van een update. Deze bevat een aantal posts van de social accounts van kledingmerken die de gebruiker volgt. Vervolgens kunnen zij artikelen met één druk op het scherm toevoegen aan hun wensenlijstje. Wanneer gebruikers zijn uitgekeken kunnen zij hun wensenlijstje bestellen en direct afrekenen in de app.

Met de lancering van Fleek wil Zalando zich ontwikkelen van winkel naar platform waardoor het ook in staat is om de verkopen van andere partijen te faciliteren. Dit kunnen modemerken, maar ook kleine retailers zijn die hun online bereik willen vergroten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends