​Pearle-moeder ziet omzet en winst stijgen

GrandVision heeft in 2015 zijn nettowinst met ruim 32 procent zien toenemen tot 231 miljoen euro. De omzet van het moederbedrijf van Pearle en EyeWish steeg met bijna veertien procent tot 3,2 miljard euro.

Het brillenconcern profiteerde vooral van overnames. Organische groei zorgde voor 5,3 procent omzetgroei, terwijl overnames bijna acht procent bijdroegen. Wel drukten die overnames de winstmarge, die stabiel bleef op zestien procent. Verder profiteerde GrandVision, dat sinds begin vorig jaar beursgenoteerd is, van gunstige wisselkoersen.

GrandVision nam vorig jaar onder meer de Amerikaanse optiekketen For Eyes over. Wereldwijd heeft het concern nu ruim 6100 winkels, een groei van zo’n driehonderd ten opzichte van een jaar eerder.

Concurrent Hans Anders maakte deze week bekend vorig jaar veertig procent meer operationele winst te hebben geboekt. De retailer beleefde daarmee naar eigen zeggen zijn beste boekjaar ooit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!