​Bristol rolt nieuw winkelconcept uit

Bristol heeft de afgelopen twee weken tien filialen voorzien van een nieuw winkelconcept. Het komende najaar komen daar nog eens tien winkels bij. Dat laat salesmanager Dick van Dijk weten tegenover FashionUnited.

Het huidige concept van de schoenen- en kledingdiscounter stamt uit 2007. Consumenten ervaren de winkels echter als rommelig, terwijl ze een behoefte hebben om te zitten. Bristol heeft die opmerkingen meegenomen in het nieuwe concept, vertelt Van Dijk. Zo staan de schoenendozen in de vernieuwde filialen niet meer op de schappen, maar zijn ze in het magazijn opgeslagen. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van lichtere meubels en komen er in iedere winkel zithoeken met een watertap.

Bristol gaat het concept evalueren na de ombouw van de komende tien winkels. “Dan kunnen we goed zien hoe het aanslaat en waar nog aan geschaafd moet worden”, aldus Van Dijk. De retailer heeft in totaal 123 filialen in ons land, die volgens een ‘grove planning’ eind 2017 allemaal van het nieuwe winkelconcept voorzien moeten zijn.

Bristol heeft volgens Van Dijk het afgelopen jaar tien procent meer verkocht dan een jaar eerder, zonder dat hij exacte cijfers noemt. Bristol maakt onderdeel uit van Euro Shoe Group, waar ook Avance en het Belgische Shoe Discount onder vallen. Het concern was vorig jaar nog dicht bij een redding van Macintosh Retail Group, waarmee een principeakkoord was bereikt over een fusie. Omdat Macintosh ook na de verkoop van Kwantum en zijn Britse winkels niet uit de schulden was en de resultaten in het najaar tegenvielen, ging de fusie niet door.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!