Notice: Undefined index: company_imageid in /var/app/current/inc/core/Users.class.php on line 3351 ​Bol.com lost Coolblue weer af als beste webwinkel - RetailNews

​Bol.com lost Coolblue weer af als beste webwinkel

Bol.com is donderdag tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2016 uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland. De Ahold-dochter versloeg Belsimpel en Coolblue, dat de prijs de vorig jaar in ontvangst mocht nemen.

Sinds 2010 werd bol.com drie keer tot beste webwinkel uitgeroepen en Coolblue vier keer. Bol.com wordt als winnaar afgevaardigd naar de European E-commerce Awards, die over twee maanden worden uitgereikt.

De prijs is toegekend door een vakjury, bestaande experts uit de online en retailwereld. ‘Bol.com verdient deze award omdat zij zich bij hun keuzes volledig laten leiden door wat voor hun klanten het meest belangrijk is, en dus niet door wat op dit moment ‘sexy of cool’ wordt gevonden in de branche’, luidt het jurycommentaar. De jury benoemde Picnic en de Bijenkorf tot respectievelijk de Beste Startende Webwinkel en Beste Omnichannel Winkel. VidaXL en Blendle wonnen op hun beurt de Cross Border E-commerce Award en Game Changer Award.

Bol.com sleepte verder de publieksprijs in de hoofdcategorie Warenhuizen in de wacht. De winnaars van de Publieksprijzen XL (voor webwinkels met een jaaromzet hoger dan vier miljoen euro) zijn bepaald door een online panel van GfK, gecombineerd met onderzoek onder eigen klanten.

Publieksprijzen
Baby & Kind: kleertjes.com
Computers & Accessoires: 123inkt.nl
Dames- & Herenmode: TopVintage
Elektronica & Telecom: Belsimpel
Levensmiddelen & Supermarkten: Body & Fitshop
Persoonlijke verzorging & Drogisterijen: Superwinkel.nl
Reizen: Corendon.nl
Schoenen: vanHaren
Speelgoed & Cadeaus: Greetz
Warenhuizen: bol.com
Wonen & Tuin: FonQ.nl

Vakprijzen
Beste Webwinkel van Nederland: bol.com
Beste Startende Webwinkel: Picnic
Beste Omnichannel Winkel van Nederland: de Bijenkorf
Cross Border E-commerce Award: VidaXL.nl
Game Changer Award: Blendle

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends