​Alibaba aan de slag met VR

Alibaba is gestart met een eigen virtual reality-programma. Het onderzoeksprogramma van de Chinese e-commercegigant krijgt de naam GnomeMagic Lab.

Alibaba nam eerder dit jaar een groot aandeel in Magic Leap, specialist in augmented reality. Daarnaast werkt het bedrijf aan een overname van Youku Todou, de Chinese variant van YouTube. Eerder dit jaar investeerde Alibaba al in deze videodienst. Hiermee wilde het bedrijf de implementatie van 360-gradenvideo’s versnellen. Dit is het benodigde videoformaat voor virtual reality.

GnomeMagic Lab gaat intensief samenwerken met de webwinkel tak van Alibaba om virtual reality onderdeel te maken van de online winkelervaring. Daarbij wordt ook gekeken naar de implementatie van video’s vanaf Youko Todou.

Zhao Haiping, directeur van GnomeMagic Lab, noemt virtual reality de logische volgende stap in online winkelen. Het geeft consumenten volgens hem de kans om vanuit hun luie stoel te winkelen op bijvoorbeeld Fifth Avenue in New York. Daarnaast geeft het producenten de kans hun producten op een nieuwe, meer interactieve manier te presenteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!