​Tuinbranche boekt iets meer omzet

De totale omzet van Nederlandse tuincentra lag in 2015 twee procent hoger dan het jaar ervoor. In veel productgroepen was echter een flinke daling te zien.

De omzet in de branche kwam uit op 3,6 miljard euro. De stijging werd vooral veroorzaakt door de verkoop van tuinhuisjes, die 31 procent meer omzet opleverde. Ook schuttingen en sierbestrating stuwden met respectievelijk dertien en twaalf procent stijging de brancheomzet.

De omzet uit planten en tuinattributen daalde juist. Bij tuingereedschap was de terugval met zeventien procent het sterkst. Ook de verkoop van vijvers en potten en vazen liep terug, in beide gevallen met tien procent.

Brancheorganisatie Tuinbranche Nederland erkent dat de campagnes om mensen meer tuinproducten te laten kopen, nog niet te zijn is in de cijfers. Om een omslag teweeg te brengen is meer tijd nodig, zegt woordvoerder Brenda Horstra tegen NOS. “De verkoop van planten is toch een soort tanker die in beweging moet komen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!