​Crossborder bestedingen groeien met een derde

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar 513 miljoen euro uitgegeven in buitenlandse webshops. De bestedingen zijn daarmee met 31 procent gestegen ten opzichte van 2014, blijkt uit onderzoek van GfK.

Buitenlandse webshops zijn inmiddels goed voor drie procent van de totale online bestedingen. Een kwart van de crossborder uitgaven wordt gedaan in Chinese webwinkels. Duitsland en Groot-Brittannië volgen met respectievelijk zestien en vijftien procent.

De crossborder bestedingen groeien een stuk sneller dan de totale online uitgaven. Die groei bedroeg in 2015 zestien procent.

Van de Nederlanders van vijftien jaar en ouder heeft 23 procent vorig jaar wel eens iets bij een buitenlandse webshop gekocht. Consumenten die dat nog niet doen, geven vaak als reden op dat ze het gemakkelijker vinden om via Nederlandse websites te kopen. Ook zijn consumenten soms niet bekend met crossborder winkelen of zijn ze bang de bestellingen niet te ontvangen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!