​Office Depot test winkelconcept in VR

Office Depot maakt gebruik van virtual reality om nieuwe winkelconcepten en indelingen te testen. Hiervoor werkt de Amerikaanse kantoorartikelenketen met de software van ShopperMX.

De keten zet de virtual reality in om nieuwe winkel- en schapindelingen te testen op zijn consumenten. Daarnaast gebruiken zij de software om compleet nieuwe winkelconcepten te testen. Voorheen deden zij dit met hun bestaande conceptstore. Nu de retailer dit virtueel kan doen scheelt wordt veel tijd en geld bespaard.

Daarnaast is het voor de retailer makkelijker om de bewegingen en het kijkgedrag van de consument te meten in de virtuale omgeving. Deze input kan vervolgens weer gebruikt worden voor analyse door Office Depot, waarna de omgeving in sommige gevallen ter plekke nog aangepast kan worden om een optimale winkelervaring te creëren.

Office Depot is vooralsnog één van de eerste grote retailers die virtual reality op deze manier inzet. Eerder maakten kledingretailers Tommy Hilfiger en The North Face en DHZ-ketens Home Depot en Lowe’s al bekend virtual reality in te gaan zetten om de winkelervaring van de consument te verbeteren.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends