D-reizen-ceo: ‘Reisconsument raakt het spoor bijster’

D-reizen-ceo: ‘Reisconsument raakt het spoor bijster’

Het komen van nieuwe spelers en verdwijnen van traditionele partijen in de reisbranche zorgt ervoor dat consumenten juist nu behoefte hebben aan reisbureaus. “We zijn in een tijd terechtgekomen waarin de consument het spoor bijster aan het raken is”, zegt ceo Don Kaspers van D-rt Groep in het meinummer van RetailTrends.

Kaspers wijst onder meer op de komst van Airbnb en het faillissement van Oad. Die ontwikkelingen zorgen volgens de topman voor een enorme beweging in de markt voor consumenten. Daardoor kunnen zij overal naartoe reizen, met verschillende kwaliteitsniveaus en allerlei mogelijkheden. “Alles kan, maar hoe regel je het efficiënt? Het zelf gaan zitten uitvinden kost veel tijd.” Daar spelen reiswinkelketens als D-reizen en VakantieXperts, die samen onder D-rt Groep vallen, volgens hem een rol.

De grootste groeikansen zitten voor D-rt Groep aan de online kant, zegt Kaspers verder. Toch blijft de winkelorganisatie de basis en vloeit alle online omzet terug naar de winkels. Dat is volgens Kaspers omdat D-rt Groep ‘de klant centraal stelt in een productgedreven markt.’ “Online is het product toch vooral een transactiemodel.”

In het meinummer van RetailTrends gaat Don Kaspers dieper in op de rol van D-reizen en VakantieXperts in de huidige reismarkt, de transitie van beide reiswinkelketens en de invloed van terrorisme op de business. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!