​Spotify achter nieuwe streamingdienst voor retail

​Spotify achter nieuwe streamingdienst voor retail

Soundtrack Your Brand is een nieuwe muziekstreamingdienst voor ondernemers in de Verenigde Staten. De door Spotify mede-opgerichte en gefinancierde dienst maakte deze week bekend een samenwerking met McDonald’s te zijn gestart. Hierdoor komt de dienst naar 36 duizend restaurants van de keten.

De nieuwe streamingdienst richt zich op een markt die volgens experts al enkele jaren onderontwikkeld is. Veel ondernemers maken nog gebruik van cd’s en achterhaalde radiosystemen. Met Soundtrack Your Brand krijgen zij direct toegang tot duizenden muzieknummers en kunnen zij zelf afspeellijsten maken.

Soundtrack Your Brand is mede-opgericht door een voormalig directeur van Spotify en oprichter van het onlangs door Apple overgenomen Beats Music. De nieuwe dienst heeft in de afgelopen periode ruim twintig miljoen dollar opgehaald, die moet helpen bij de uitrol en implementatie.

Naast Spotify wordt de dienst ondersteund door Northzone, Crandum, Wellington en TeliaSonera. Al deze bedrijven ondersteunen ook Spotify. PlayNetwork is eveneens verbonden aan Soundtrack Your Brand.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!