​Wat verder deze week voorbij kwam...

​Wat verder deze week voorbij kwam...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Guardian, CNBC, Forbes, New York Times en Racked.

Hel voor ouderen
Asda probeert eens wat anders in zijn supermarkt in Manchester. Op zaterdagochtend is er een stil uur, waarbij er geen muziek is, luidsprekers uit staan en roltrappen niet werken. Allemaal om mensen met autisme of andere condities waardoor ze slecht met harde geluiden om kunnen gaan tegemoet te komen. Maar ook ouderen snakken ernaar, en niet alleen naar een stil uur.

Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/1U4aDdN.

Op de rails
Walmart, is dat niet die Amerikaanse olietanker die aan alle kanten wordt ingehaald door retailers die wel weten te groeien? Niets is minder waar. De grootste retailer ter wereld is weer hongerig.

Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/20e4PTG.

Op de fiets
De naam Peloton doet misschien niet bij iedereen direct een lampje branden. Toch heeft de Amerikaanse startup een community opgebouwd van zo’n dertigduizend fietsliefhebbers en wordt dit jaar naar verwachting 150 miljoen dollar omzet geboekt. Peloton heeft indoor cycling weten om te zetten in een digitaal imperium, allemaal dankzij een traditionele retailaanpak.

Lees verder bij Forbes: http://onforb.es/22hTzHq.

Productdieet
Vraag iemand naar het schoolvoorbeeld van omnichannel retailing en de kans is groot dat de naam van Burberry valt. Het merk blijkt niet onaantastbaar, blijkt uit de tegenvallende jaarresultaten. Een productdieet moet uitkomst bieden.

Lees verder bij de New York Times: http://nyti.ms/1U4cS0D.

De dood van de sportwinkel
In ons land zagen we Aktiesport en Perry Sport op de fles gaan, maar in de Verenigde Staten kijken ze daar niet van op. Daar zagen ze Sports Authority, ooit een populaire keten voor sportkleding, op de kop gaan. En Sports Authority vormt helaas geen uitzondering. Wat schuilt er achter de teloorgang van de sportzaken?

Lees verder bij Racked: http://bit.ly/1W5SeDE.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in