​Myer en eBay ontwikkelen VR-warenhuis

​Myer en eBay ontwikkelen VR-warenhuis

De Australische retailer Myer heeft samen met eBay een virtual reality-warenhuis ontwikkeld. Hiermee willen beide partijen de voordelen van offline winkelen naar een digitale omgeving brengen.

Consumenten bezoeken de winkel door een speciale VR-app te openen, terwijl zij gebruik maken van de Samsung Gear VR of Google Cardboard. Na het starten van de app kunnen consumenten virtueel door de winkel wandelen en zo het assortiment bekijken. Hierbij maakt de virtuele winkel gebruik van het productaanbod, dat Myers via de bestaande API van eBay in Australië beschikbaar heeft gemaakt.

In totaal bevat de digitale winkel ruim twaalfduizend producten. De artikelen worden bekeken, geselecteerd en toegevoegd aan de winkelwagen via eBay Sight Search. De digitale winkel is vooralsnog alleen te bezoeken voor consumenten in Australië en Nieuw-Zeeland. Bekijk een video van het VR-warenhuis op RetailWatching.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends