​Supermarkten verdubbelen online aandeel

​Supermarkten verdubbelen online aandeel

Supermarkten hebben in het eerste kwartaal van dit jaar 1,8 procent van hun omzet online geboekt. Een jaar eerder lag dat percentage nog op 0,9 procent. Dat blijkt uit onderzoek van GfK naar de online bestedingen aan fast moving consumer goods (FMCG), waar Emerce over bericht.

Consumenten shoppen voor deze producten niet alleen bij online supermarkten. Andere partijen zoals HelloFresh, Zooplus en Wijnvoordeel trekken zelfs meer klanten. 17,4 procent van de huishoudens deden begin dit jaar hun boodschappen online. 5,8 procent kocht bij supermarkten en 12,9 procent daarbuiten.

Over heel 2015 heeft dertig procent van de huishoudens wel eens boodschappen online gedaan. De markt voor online boodschappen groeit volgens GfK gestaag door, zowel in kopers als bestedingen. De respondenten geven aan dat het winkelgedrag de komende drie jaar significant kan veranderen. Zo zouden de online supermarktuitgaven kunnen verzesvoudigen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!