​HEMA pickt online orders in de winkel

​HEMA pickt online orders in de winkel

HEMA gaat zijn levertijden voor online bestellingen flink terugbrengen. De winkelketen heeft recent een test rond instore picking succesvol afgerond. Dat heeft manager online development Carsten Klomp woensdag laten weten op E-commerce Live!.

Online bestellingen bij HEMA worden nu nog binnen twee tot zes werkdagen in de winkel afgeleverd, maar dat is volgens Klomp onacceptabel. “Over twee maanden wordt instore picking naar alle filialen uitgerold”, stelt hij.

Medewerkers van de filialen worden verantwoordelijk voor het verzamelen van de producten die online zijn besteld. “Als alle producten in de winkel liggen, is sameday-delivery mogelijk”, zegt Klomp. In eerste instantie houdt HEMA het bij de mogelijkheid om online orders de volgende dag af te halen in de winkel, ook als niet alle producten op die locatie voorradig zijn.

Sinds de wisseling aan de top, Tjeerd Jegen volgde vorig jaar Ronald van Zetten op als ceo, heeft online volgens Klomp pas prioriteit gekregen. “Online heeft jarenlang niet voldoende aandacht gekregen. Nu opeens wel, waardoor we eigenlijk harder moeten groeien dan we kunnen.”

De retailer zette vorig jaar 51 miljoen euro om in zijn webwinkel, 28 procent meer dan een jaar eerder. De groeiverwachtingen voor de komende jaren zijn ook flink, zegt Klomp. “Als die uitkomen zullen we een extra distributiecentrum moeten bijbouwen.”

RetailTrends