Drie innovaties in de race de om eretitel. Wie is volgens u de beste?

Drie innovaties in de race de om eretitel. Wie is volgens u de beste?

Gooee, TryLikes en SWOP zijn genomineerd voor de prijs Beste Retail Innovatie 2016. Zij mogen donderdag 9 juni op de Provada een pitch geven waarom zij de beste innovatie hebben. RetailWatching geeft een voorproefje en biedt de mogelijkheid mede te bepalen wie de winnaar wordt.

Gooee
Gooee heeft samen met Aurora Lighting de innovatie op het gebied van verlichting. Aurora was de eerste OEM-fabrikant die een langdurige licentieovereenkomst heeft getekend met Gooee, de ontwikkelaar en fabrikant van een ‘full stack’ internet of things verlichtingplatform. Dit geeft Aurora de mogelijkheid een verlichtingsnetwerk op te zetten waarbij ieder armatuur bestaat uit een endpoint. Zo creëren zij intelligente LED-verlichting waarmee je onder meer realtime individuen kunt volgen, omgevingstemperatuur kunt meten en de voorraad kunt volgen en traceren. En dat alles in één systeem.


TryLikes
TryLikes is een startup die realtime customer feedback meet. Via hun eigen 'slimme meetpunten' stellen ze consumenten één duidelijke vraag per keer. De consument kan de vraag beantwoorden met een like of dislike. Via een online dashboard kunnen bedrijven direct resultaten bekijken. Medewerkers zien of, waar en wanneer ze hun prestaties moeten verbeteren. TryLikes helpt bedrijven bij het oplossen van dagelijkse problemen zodat resultaten op hun Key Performance Indicators (KPI’s) verbeteren.

Swop
Swop is een point-of-sale concept dat retailers in de modebranche helpt duurzaamheid te integreren in hun core business op een innovatieve manier. Het is de ontbrekende schakel tussen de consument enerzijds en waardevolle grondstoffen anderzijds. De Swop-box biedt consumenten de mogelijkheid om hun oude kleding in te leveren in ruil voor korting die verzilverd kan worden door een aankoop te doen in de winkel.

Wat is de beste retailinnovatie van 2016?
Lezers van RetailWatching bepalen samen met de aanwezigen op de Provada en een vakjury wie de titel in de wacht zal slepen. Naast dat de winnaar zich een jaar lang de Beste Retail Innovatie mag noemen, zal die ook mentorship en support ontvangen van Wereldhave. De stemming is inmiddels gesloten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in