​Top 1 Toys gooit formule op de schop

​Top 1 Toys gooit formule op de schop

Top 1 Toys heeft zijn huisstijl vernieuwd en kondigt een flinke uitbreiding aan. De franchiseformule wil groeien van de huidige 96 naar 160 vestigingen in Nederland, laat directeur verkoop Hans Hummelink weten.

De speelgoedketen verwacht de groei te kunnen behalen door de inkoopkracht die het heeft dankzij groothandel Otto Simon, waarvan het onderdeel is. Ook verwacht de retailer voor toekomstige huurcontracten gunstigere voorwaarden te kunnen bedingen, door de toegenomen leegstand in de winkelstraat.

Top 1 Toys omschrijft zijn nieuwe huisstijl als ‘effectief en efficiënt’ en zegt een winkel te kunnen bouwen tegen een derde van de prijs waarmee andere retailers dat doen. De nieuwe formule hanteert de prijsconcepten ‘actueel’, ‘actie’, ‘budget’ en ‘sale’. Naast de centrale website, krijgen de franchisenemers de ruimte om de online activiteiten aan te vullen met een eigen website en social media-kanalen. Die zullen vaak op de lokale consument zijn gericht.

De retailer heeft de nieuwe plannen onlangs gepresenteerd aan zijn ondernemers en kandidaat-franchisenemers, die volgens Hummelink positief gereageerd hebben. Eerder lag Top 1 Toys nog in de clinch met acht voormalige franchisenemers, die zeiden in financiële problemen te zijn gebracht door Otto Simon dat hen bewust valse omzet- en winstprognoses zou hebben gegeven. Ook beklaagden zij zich over te weinig vrijheid. Alle claims van de ondernemers werden eerder dit jaar door de rechter van tafel geveegd.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends