​Winkelcentra-eigenaren omarmen technologie

​Winkelcentra-eigenaren omarmen technologie

Steeds meer winkelcentra maken dankbaar gebruik van de mogelijkheden die technologie hen te bieden heeft. Hiermee willen de zij aansluiten op de wensen en behoeften van de klant.

In de retailbranche wordt technologie al geruime tijd omarmd. Winkels en merken experimenteren met augmented reality, robots en interactieve passpiegels. Deze trend waait nu ook over naar winkelcentra, zo schrijft The Wall Street Journal. Eigenaren van winkelcentra investeren momenteel enorm in de implementatie van technologie om het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Door de vaak enorme omvang merken winkelcentra-eigenaren dat bezoekers met name moeite hebben met het vinden van hun weg. Er wordt dan ook veelvuldig geïnvesteerd in oplossingen voor het vinden van een parkeerplaats en navigatie in het winkelcentrum. Deze oplossingen werken vaak in samenwerking met een app die bezoekers op hun smartphone kunnen installeren. Daarnaast worden er momenteel veel analyseoplossingen geïnstalleerd door winkelcentra. Hiermee brengen zij het winkelgedrag van bezoekers in kaart en kunnen zij waar nodig aanpassingen doorvoeren aan hun pand.

Alle investeringen in technologie zorgen er aan de andere kant voor dat er momenteel diverse startups ontstaan die zich richten op innovatieve ideeën voor winkelcentra. Zo werkt ontwikkelaar Sysorex momenteel aan een tool die de manier van analyseren die Amazon gebruikt geschikt maakt voor gebruik door winkelcentra. Zij maken hierbij gebruik van het signaal wat door de smartphone van de gebruiker afgegeven worden. Zo krijgen zij per gebruiker een beeld van hoe lang zij bij ergens stil staan en waar zij snel aan voorbij gaan.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends