​Nextail focust op winst, longtail en realtime

​Nextail focust op winst, longtail en realtime

Nextail wil dit jaar een plek in de top tien van retailers met de grootste online omzet bemachtigen. De online dochter van Blokker Holding wil dat via ‘winstgevende groei’ bewerkstelligen. Dat laat directeur omnichannel Antoine Brouwer weten in het jaarverslag van het concern.

De webwinkels van Blokker Holding zagen hun omzet vorig boekjaar met 37 procent stijgen tot 133 miljoen euro. Vooral de online verkopen bij Leen Bakker, Blokker en Cook&Co namen flink toe, maar gezamenlijk waren de twaalf webwinkels verliesgevend.

Daar moet dit jaar dus verandering in komen, als het aan Brouwer ligt. Hij gaat onder meer het online assortiment uitbreiden, om een ‘endless aisle’ te kunnen bieden. “Het vergroten van ons assortiment is een continu proces waaraan we veel aandacht besteden”, stelt hij.

De directeur laat verder weten dat Nextail met PostNL een pilot is gestart voor sameday-delivery. Speelgoed kan binnen een uur na de bestelling bij de klant worden thuisbezorgd. “Dat product komt uit een winkel in de buurt en wordt gehaald en gebracht door PostNL”, legt Brouwer uit.

Het is volgens hem een interessante pilot, dat ook bij andere werkmaatschappijen gebruikt kan worden. “We beschikken dankzij onze winkels over een fijnmazig netwerk dat volop mogelijkheden voor distributie biedt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!