​Aldi verwelkomt meer A-merken

​Aldi verwelkomt meer A-merken

Aldi neemt meerdere producten van Unilever op in zijn assortiment. Klanten kunnen voortaan ook bij de supermarktketen terecht voor merken als Blue Band, Calvé, Unox en Lipton.

Aldi besloot ruim vier jaar terug A-merken te verkopen in ons land. Zo ging de retailer al in zee met Coca-Cola, Mars, Bavaria en Ferrero. In andere landen wordt al op grotere schaal met A-merken gewerkt. Zo werd in Duitsland recent al een samenwerking met Unilever aangegaan. In België werd juist deze maand begonnen met de verkoop van merkartikelen.

Het structureel aanbieden van merkartikelen past volgens Aldi binnen zijn beleid om het aanbod continu te verbeteren. Daarbij wordt gekeken naar wat de klant wil en staat ook de prijs-kwaliteitverhouding voorop.

Aldi voegt volgens onderzoeksbureau Nielsen topmerken toe om klanten te weerhouden van een overstap naar andere ketens. Ook het aantrekken van nieuwe klanten en het verduidelijken van het prijsverschil met zijn huismerken spelen een rol. De supermarktketen heeft volgens Nielsen marktaandeel gewonnen in de segmenten waar topmerken aan toe zijn gevoegd, al is het totale marktaandeel onveranderd gebleven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!