​EuroCommerce: ‘Brexit is een wake-up call’

​EuroCommerce: ‘Brexit is een wake-up call’

De keuze van de Britten om de Europese Unie te verlaten is met teleurstelling ontvangen door EuroCommerce. “Het is een wake-up call voor Europa en de toekomstige koers van de Europese Unie”, stelt directeur-generaal Christian Verschueren van de e-commerceorganisatie.

De beslissing van de inwoners van Groot-Brittannië wordt gerespecteerd, benadrukt hij. De liberale en toekomstgerichte input van het land zal echter worden gemist. “Groot-Brittannië is het land van winkeliers en de dynamiek van de Britse retail maakt het een leider op het gebied van innovatie in de winkelstraten en online”, aldus Verschueren.

Hoewel de juridische situatie voor zeker twee jaar onveranderd blijft, roept EuroCommerce de leiders in Europa op voor rust te zorgen en voorzichtig afscheid te nemen van de ‘belangrijke handelspartner’. Bovendien benadrukt de organisatie nogmaals het belang van één interne markt in Europa.

Welke gevolgen de Brexit heeft voor de Britse retail is nog onzeker. Volgens e-commercebureau Volo is de expert goed voor bijna twintig procent van de totale online retailverkopen. Voor buitenlandse webwinkels uit bijvoorbeeld Nederland wordt het waarschijnlijk duurder om aan Britse consumenten te leveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!