Appdate: Pinterest, Macy's en 8TV

Appdate: Pinterest, Macy's en 8TV

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Pinterest, Macy's en 8TV.

Pinterest
Al geruime tijd is Pinterest bezig een prominente rol binnen retail te verkrijgen. Een paar uitbreidingen van de app moeten gebruikers nog meer tot shoppen aanzetten. Zo wordt het mogelijk om een foto te maken van iets in de omgeving, waarop Pinterest komt met voorstellen van winkels in de omgeving die vergelijkbare producten verkopen.

Verder voegt het digitale prikbord een winkelmandje toe aan zijn app, waardoor producten die via Pinterest te koop zijn ook direct daar kunnen worden afgerekend. Voor andere producten stuurt Pinterest consumenten door naar de website van de betreffende retailer.

Macy’s
Het Amerikaanse Macy’s heeft zijn app uitgebreid met een functie gericht op in-store shoppers. Met In Store Mode kunnen klanten onder meer de beschikbaarheid van producten checken, real-time aanbiedingen ontvangen en producten scannen voor informatie en prijzen.

De vernieuwde app is verder gekoppeld aan het loyaliteitsprogramma van de retailer. De In Store Mode gaat automatisch aan als consumenten in of vlakbij een winkel van de warenhuisketen zijn. “Wij zien de app als een in-store metgezel van de klant”, aldus group vice president of digital media strategy Serena Potter.

8TV
Met de nieuwe 8TV-app kunnen gebruikers via korte uservideo’s kennismaken met nieuwe producten. Hierbij hoeven zij enkel de barcode van het product te scannen. Zij krijgen dan toegang tot aan het product gerelateerde video’s van vijftien seconden die zijn geüpload door medegebruikers van de app. Daarnaast kunnen zij zelf een review opnemen.

8TV herkent momenteel al meer dan tweehonderd miljoen producten, variërend van stripboeken tot make-upartikelen. Het idee komt van de filmmakers Chris Knight en Leon Crutchley. Met 8TV willen zij een informatief videoplatform maken met behulp van korte video’s. Onder meer Lipton heeft al aangegeven te werken aan een eigen kanaal op het platform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in