​Zalando ontwerpt met kunstmatige intelligentie

​Zalando ontwerpt met kunstmatige intelligentie

Zalando komt met modeontwerpen die met behulp van kunstmatige intelligentie zijn gemaakt. De nieuwe collectie wordt begin september tijdens de modebeurs Bread & Butter gepresenteerd aan het publiek.

De Duitse webwinkelreus maakt vooralsnog weinig bekend over de nieuwe kledinglijn. Wel is bekend dat de door ‘intelligente machines’ ontworpen kleding afkomstig is van zLabels. Deze conceptontwikkelaar richt zich op de modewereld en is onderdeel van Zalando.

Zalando is sinds dit jaar eigenaar van de modevakbeurs die jaarlijks tijdens de Berlin Fashion Week wordt georganiseerd. De internetretailer heeft de opzet van Bread & Butter gewijzigd van een beurs voor bedrijven naar een beurs voor consumenten en hoopt met de opmerkelijk ontworpen kledinglijn een hoop aandacht te genereren.

Naast Zalando presenteren meer dan 25 modemerken hun nieuwe artikelen. Onder meer Adidas, Converse, Levi’s, Nike, Puma en Reebok hebben een plekje tijdens het evenement. Door de samenwerking met Zalando zijn de door hen gepresenteerde producten direct te bestellen nadat deze zijn gepresenteerd.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends