​Leapp: ‘Duitsland is ons beloofde land’

​Leapp: ‘Duitsland is ons beloofde land’

Leapp is bezig met locatieonderzoek in Duitsland om het aantal winkels er flink uit te breiden. De focus ligt daarbij op Noordrijn-Westfalen, waar de tweedehands Apple-verkoper nu al drie winkels heeft. Dat laat oprichter en ceo Rogier van Camp weten in het zomernummer van RetailTrends.

Leapp wil een goede naamsbekendheid krijgen in de achttien miljoen inwoners tellende deelstaat van Duitsland. Dan kan de retailer zich namelijk kopiëren naar de rest van het land, vertelt Van Camp. “Dan kunnen we landelijk reclame maken, winkels openen in bijvoorbeeld Berlijn, München en Hamburg en vanuit die hubs verder uitbreiden en Europa in zakken.”

Van Camp liet twee jaar terug als RetailRookie al weten Leapp graag uit te laten groeien tot een Europees merk. Die stip op de horizon staat er nog steeds, vertelt hij nu. “Hij is alleen een paar keer verder omhoog gezet.”

Leapp wil niet in ieder land proberen vijf procent naamsbekendheid te halen, maar graag ‘echt bekend worden’ in Nederland en ook in België. In eigen land moet de actieve naamsbekendheid in 2018 uitkomen op zestig procent, tegenover zo’n veertien procent nu. Het zal dan ook nog wel even duren voordat Leapp naar een vierde land uitbreidt. “Dan zijn we zomaar twee jaar verder”, aldus Van Camp.

De Leapp-oprichter gaat in het zomernummer van RetailTrends verder in op de fysieke uitbreidingsplannen en online investeringen (‘we willen niet dat fysieke retail te belangrijk wordt') en spreekt ook over de aanwezigheid van private equity in het bedrijf. Van Camp is tevens een van de sprekers op het Retail & Brands Festival, dat op 8 september plaatsvindt in Utrecht. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends en hier voor informatie over het festival.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!