​Hubo en Multimate krijgen één dna

​Hubo en Multimate krijgen één dna

DGN retail hoopt zijn omzet de komende vijf jaar met ruim veertig procent te laten groeien. Het moederbedrijf van Hubo en Multimate mikt op een groei van 210 miljoen euro in 2015 naar driehonderd miljoen euro in 2020. Dat zegt algemeen directeur Gertjo Janssen tegenover vakblad MIX.

DGN retail maakt sinds eind 2014 onderdeel uit van Euretco, waarna de formule Fixet werd geschrapt. Op basis van bezwaren van Multimate-ondernemers werd in de overnamegesprekken besloten die formule te handhaven. Hubo en Multimate werken nu een gezamenlijk dna, waarbij niet losse producten maar ‘all-in oplossingen’ centraal staan.

De nieuwe positionering past volgens Janssen beter bij Hubo dan bij Multimate. Ook vanwege de betere naamsbekendheid van Hubo is het logisch om op die formule in te zetten, stelt hij. “Bovendien kunnen we beter 65 Multimates ombouwen dan 160 Hubo’s.”

De veranderingen worden volgens Janssen richting 2020 doorgevoerd. “We zullen contracten respecteren, draagvlak zoeken en emotie wegnemen.” Ondanks steun van de ondernemersadviescommissies van de twee formules, is nog niet iedereen klaar voor de verandering. De markt dwingt DGN echter om te kiezen, stelt de directeur. “Aan de andere kant, het is nog geen 2020 en ondernemers hebben nog tijd om aan het idee te wennen.”

Met het bepalen van de nieuwe koers houdt Janssen naar eigen zeggen geen rekening met Formido. De Maxeda-formule past volgens hem goed bij DGN, maar een overname of samenwerking is nu nog niet aan de orde.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends