​Gamma voorziet winkels van nieuw concept

​Gamma voorziet winkels van nieuw concept

Gamma gaat zijn winkels begin volgend jaar ingrijpend vernieuwen. “We veranderen de gehele basis-layout”, zegt directeur Ron Kloos tegenover vakblad MIX.

De bouwmarktketen begint met de vernieuwingen in enkele pilotwinkels. De restyling is ingrijpender dan de ‘kleine veranderingen’ die Gamma doorlopend doorvoert, zegt Kloos. Hij vergelijkt het met de introductie van de nieuwe formule Gamma Next in 2009.

Intergamma liet eerder al weten meer dan honderd miljoen euro in de positionering van de winkelformules, e-commerce en het assortiment steken. De veranderingen in de winkels komen onder meer voort uit het steeds grotere aandeel van online. Sinds kort heeft Gamma naar eigen zeggen meer bezoekers in zijn webshop dan in de winkels.

“Ik denk dat we in de toekomst niet minder winkels hebben, maar wel minder vierkante meters”, zei topman Harm-Jan Stoter onder meer. Verder zullen de vestigingen in de toekomst minder voorraden aanhouden, terwijl het assortiment breder wordt. “Het worden showrooms die klanten moeten inspireren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!