​Ahold en Delhaize verenigd

​Ahold en Delhaize verenigd

Supermarktconcerns Ahold en Delhaize hebben hun fusie afgerond. De Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) heeft zaterdag zijn goedkeuring gegeven.

Het afstoten van 81 winkels was een harde eis van de FTC om de fusie te laten doorgaan. Ahold en Delhaize bereikten deze maand al overeenstemming over de verkoop van 86 winkels. Toestemming van de FTC was de laatste horde die beide bedrijven nog moesten nemen.

Het gecombineerde bedrijf heeft maandag zijn nieuwe logo gepresenteerd. Daarbij is de kroon van Ahold gecombineerd met de leeuw van Delhaize. Het blauw en rood van de oude logo’s heeft plaatsgemaakt voor groen. De logo’s van de verschillende winkelformules veranderen niet.

"Vandaag markeert de succesvolle afronding van deze grensoverschrijdende fusie, die twee prachtige food retail bedrijven samenbrengt”, zegt voorzitter van de RvC van Ahold Jan van Hommen. Ahold-ceo Dick Boer, die ook topman blijft van het fusiebedrijf, spreekt van een ‘historisch moment’. De afronding van de fusie komt precies een jaar en een maand na de aankondiging ervan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!