​‘Consument merkt niets van fusie Ahold Delhaize’

​‘Consument merkt niets van fusie Ahold Delhaize’

De winkels van Ahold en Delhaize zullen door de fusie niet veranderen. “Het ergste wat er kan gebeuren is dat de klant denkt: dit is een andere winkel”, zei ceo Dick Boer volgens Het Financieele Dagblad tijdens een presentatie in het Amsterdamse beursgebouw.

De fusie zal ook geen gevolgen hebben voor het personeel in de supermarkten. Wel wordt mogelijk op het hoofdkantoor ‘gekeken naar de efficiency’, zegt Boer. Ahold Delhaize zal vanaf het derde kwartaal geconsolideerd rapporteren.

Of de winkels van Albert Heijn in België onder die naam actief blijven, is nog onduidelijk. “We hebben altijd gezegd dat Delhaize ons belangrijkste merk is in België”, aldus Boer. Voormalig ceo van onder meer HEMA en de Bijenkorf Jan Kessels verwacht dat Albert Heijn verdwijnt bij de zuiderburen, zegt hij tegen Het Financieele Dagblad. Retailexpert Laurens Sloot denkt juist dat er meer AH-winkels komen.

Ahold en Delhaize rondden zaterdag hun fusie af na goedkeuring van de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC). Zes Amerikaanse staten die bij de FTC bezwaar maakten tegen de fusie, zijn inmiddels ook akkoord gegaan.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends