​Gerobotiseerde winkelassistent bij Macy’s

​Gerobotiseerde winkelassistent bij Macy’s

Macy’s experimenteert met een chatbot die klanten moet helpen tijdens het winkelen. De Macy’s on Call-dienst wordt momenteel getest in tien filialen van de Amerikaanse warenhuisketen.

Macy’s on Call is een online tool die klanten in staat stelt via hun smartphone te communiceren met een chatbot die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie. Klanten kunnen de chatbot verschillende vragen stellen, onder meer over het assortiment, de aangeboden diensten en de aanwezige faciliteiten. Vervolgens ontvangen zij een gepersonaliseerd antwoord. De tool kan hen daarnaast helpen met het navigeren door de winkel.

De nieuwe tool moet de offline winkelervaring van de klant verhogen. Macy’s on Call werkt op basis van IBM Watson en de mogelijkheden van Satisfi, een intelligent engagement platform en is beschikbaar in de webbrowser van ieder mobiel apparaat. Om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken is de app behalve in het Engels ook beschikbaar in het Spaans.

Bekijk een video van de nieuwe tool op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!