Hier is Eataly meer dan Italië

Hier is Eataly meer dan Italië

Nederland is in blijde verwachting van de komst van Eataly, in 2018. Oprichter en ceo Oscar Farinetti kondigde de komst van het Italiaanse foodconcept begin dit jaar aan in RetailTrends. Wereldwijd heeft de retailer inmiddels zo'n dertig vestigingen. Deze week opent een tweede filiaal in New York.

De tweede winkel in de Big Apple is gevestigd in World Trade Center 4. Met zo'n 3700 vierkante meter is de vestiging iets kleiner dan de eerste New Yorkse winkel. Eataly Downtown, zoals deze variant heet, is dan ook niet hetzelfde als zijn grotere broer.

Het thema van Eataly Downtown is brood. "Brood is het centrum van de tafel", verklaart partner Adam Saper. "De diversiteit - ieder land heeft zijn eigen brood." Anders dan de andere New Yorkse winkel is Downtown dan ook niet alleen gefocust op Italiaans eten, maar juist op verschillende culturen.

Eataly, normaal gesproken helemaal gewijd aan Italiaans eten, gebruikt brood als 'excuus om over andermans culturen te praten', zo zei ceo van Eataly USA Nicola Farinetti in een toelichting. De foodformule gaat daarom iedere maand een samenwerking aan gegaan met een andere New Yorkse bakkerij, die een aantal van zijn eigen broden presenteert. De eerste is Kossar's, die volgende maand zijn bagels naar het World Trade Center brengt.

Eerder schreef RetailWatching over waarom Eataly een aanwinst is voor Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in